Tekstschrijver Johan

Bloggen combineren met je contentstrategie

Bloggen combineren met je contentstrategie

Gestructureerd bloggen helpt je aan een hogere ranking in de zoekmachines en ook je doelgroep weet je beter te vinden. De eerste keer bloggen is best een beetje spannend. Je deelt je verhaal en je hoopt natuurlijk dat je doelgroep jouw zakelijke blog leest. Daarom deel je je blog op social media en geef je in de omschrijving duidelijk aan waar je blogartikel over gaat. In de praktijk is het soms best lastig om dit goed vorm te geven. Je hebt namelijk niet altijd een idee waarover je moet schrijven. Daarom is het belangrijk dat bloggen aansluit op je contentstrategie. Hoe werkt dit en hoe is jouw zakelijke blog te koppelen aan je contentstrategie?

Wat is een contentstrategie?

Bij contentstrategie draait alles om keuzes vastleggen voor de lange termijn. Je bepaalt daarin wie verantwoordelijk is voor de content, welke persoon dat publiceert, via welk kanaal je je blogs deelt en met welk doel je dat doet. Overigens gebruik je je contentstrategie niet alleen voor je zakelijke blogs, maar ook berichtjes die je plaatst op Facebook, LinkedIn, Twitter, etc. Je contentstrategie biedt duidelijkheid aan diverse partijen en voorkomt allerlei vormen van miscommunicatie in je bedrijf. Zie het bovendien als een soort houvast, want hiermee dwing je jezelf om structureel en doelgericht een binding op te bouwen met je doelgroep.

Deel je expertise in zakelijke blogs

Zakelijk bloggen is dé manier om je expertise te delen. Met relevante content bereik je meer klanten en spreek je de juiste doelgroep aan. Lukraak lollige informatie via het wereldwijde web verspreiden is daarom geen goed idee. Beter investeer je in blogs waarin jouw expertise zichtbaar wordt. Dit betekent dat je nadenkt over hoe je doelgroep eruit ziet, wat jouw boodschap is en hoe deze het beste aansluit op de problemen waarvoor jouw doelgroep een oplossing zoekt.  Dit helpt jou om in elke zakelijke blog je meerwaarde te bewijzen. Uiteraard mag je daarbij best je USP’s benoemen, de unieke voordelen van je bedrijf, producten en diensten.

Schrijf en publiceer gestructureerd

Af en toe een zakelijke blog delen is onvoldoende voor een gewenst effect in de zoekmachines. Het is tenslotte de bedoeling je doelgroep te overtuigen dat jouw dienst of product te allen tijde een oplossing biedt. Dit betekent dat je gestructureerd blogs deelt om je expertise te delen, je boodschap boeiend blijft vertellen en mensen aanspoort om bij jou je aankoop te doen. Hanteer voor jezelf een contentkalender, want daarmee maak je het jezelf gemakkelijk en weet je altijd waar je aan toe bent. Het creëren van een contentkalender kan onder andere met Excel. Online zijn er veel voorbeelden te zien waaraan een contentkalender moet voldoen.

Bloggen uitbesteden aan een expert

Mijn expertise als tekstschrijver is onder andere het schrijven van blogs. Ik ontzorg ondernemers als het aankomt op het creëren van pakkende content via zakelijke blogartikelen. Wekelijks verschijnen er blogs van mij op websites van bedrijven die mij hiervoor inhuren. Met een aantal klanten werk ik al meerdere jaren samen. Of het nu gaat om een eenmalige blog of een periodiek terugkerende blog, ik kruip als copywriter voor jou in mijn pen. Dit doe ik uiteraard tegen een scherp tarief en conform jouw wensen! Neem daarom direct contact op en laat mij jou helpen succesvol te zijn in zakelijk bloggen.