Tekstschrijver Johan

Teksten voor de financiële dienstverlening

Teksten voor de financiële dienstverlening

Teksten voor de financiële dienstverlening zijn belangrijk. Voor verzekeraars, assurantiekantoren, hypotheekaanbieders en andere financieel dienstverleners is een website met waardevolle inhoud onmisbaar. Het is het visitekaartje van je bedrijf en dé allereerste indruk die mensen krijgen van jouw bedrijf. Bezoekers van je website bied je niet alleen een interactieve ervaring, het is ook je wens dat ze daadwerkelijk een afspraak inplannen of een financieel product bij je afsluiten, nietwaar? Teksten schrijven over financiële producten is vakwerk. Je wilt niet alleen zoekmachinevriendelijke teksten, maar ook teksten die inhoudelijk kloppen en aansluiten op de zoektocht van je doelgroep. Inlevingsvermogen, kennis van de financiële markt en leuk kunnen schrijven zijn belangrijke vereisten in je zoektocht naar een SEO-tekstschrijver.

 

Waarom zijn teksten voor de financiële dienstverlening belangrijk en welke meerwaarde heeft het om structureel content te plaatsen op je website en social media kanalen? Vanuit mijn expertise en schrijfervaring binnen de financiële sector geef ik je graag mijn kijk op dit soort vragen.

 

Sprekende teksten geven je bedrijf een gezicht

Toegankelijke financiële webteksten en blogartikelen laten bezoekers zien wie je bent, wat je doet en welke producten je verkoopt. Ze geven je bedrijf een gezicht. Mensen identificeren zich graag ergens mee of voelen zich het liefst comfortabel bij wie ze hun verzekeringen onderbrengen. Personal branding speelt hierin voor jou als financiële dienstverlener een belangrijke rol. Hiermee zet jij je bedrijf als unieke en authentieke partij in de markt. Je gebruikt je kwaliteiten, talenten en ervaringen om jezelf zichtbaar te maken. Hiermee maak je jezelf interessant voor je doelgroep. Een voorbeeld hiervan is ASR Verzekeringen met hun reclamecampagne op televisie. Hierbij geeft de verzekeraar aan dat verzekeringspremie wordt belegd in groene energie en niet in kinderarbeid en wapenhandel. Hiermee spreekt ASR Verzekeringen een relevante doelgroep aan. Waarmee weet jij je als financiële partij te onderscheiden van je concurrent?

 

Financiële teksten dragen bij aan transparantie 

Duidelijke teksten voor de financiële dienstverlening dragen bij aan een transparant verdienmodel voor jou als financieel dienstverlener. Klanten of prospects voelen snel genoeg wanneer je terughoudend bent over je verdienmodel of andere relevante informatie niet vertelt. Het provisieverbod dat in 2013 werd ingevoerd, zorgt ervoor dat je als bemiddelaar geen beloning meer mag ontvangen voor bijvoorbeeld het afsluiten van bijvoorbeeld een beleggingsverzekering of hypotheek. Consumenten betalen jou als adviseur of verzekeraar rechtstreeks voor het afsluiten van een financieel product.  Voor jou een uitgelezen kans om transparant te zijn in wat je te bieden hebt én over de tarieven die je in rekening brengt voor het verstrekken van financieel advies óf het afsluiten van een bepaald financieel product. Veel mensen kiezen pas voor een financieel product als duidelijk is wat de kosten zijn. Uiteraard geldt dit voor alle financiële producten en transparante teksten leveren hier een interessante bijdrage aan.

 

Goede teksten dragen bij aan meer reclame voor je bedrijf 

In 2018 spendeerden zorgverzekeraars ruim 30 miljoen euro aan geld voor reclame. Juist ook als verzekeraar of andere partij in de financiële markt is een marketingbudget voor geschreven content onmisbaar. Dit zie je terug in het gebruik van pakkende slogans. Je komt ze tegen op televisie, radio en internet.

 

          Als je maar lang genoeg gewoon blijft, word je vanzelf bijzonder – Klaverblad

          Univé, daar plukt u de vruchten van – Univé

          Interpolis, glashelder – Interpolis

          Even Apeldoorn bellen – Centraal Beheer

          Wij zijn ASR Verzekeringen. En wie bent u? – ASR

 

Deze slogans zijn onmisbaar als het aankomt op teksten voor de financiële dienstverlening en zijn kenmerkend voor de verschillende verzekeraars. Ze trekken namelijk de aandacht van hun doelgroep. Hoe vaker je ze ziet of hoort, hoe sneller je ze herkent. Dit zorgt ervoor dat de nieuwsgierigheid wordt geprikkeld en mensen de website van een verzekeraar of tussenpersoon bezoeken. En juist dan is het de vraag of jij als speler in de financiële markt je zaakjes op orde hebt inzake de content van je website. Hoe gebruiksvriendelijk ziet je content eruit en wat heb jij met je bedrijf te bieden aan bestaande verzekerden of nieuwe klanten?

 

Actuele teksten bieden je doelgroep waardevolle informatie

Het einde van het jaar is het moment dat veel mensen zorgverzekeringen met elkaar vergelijken en overstappen. Voor jou als assurantietussenpersoon of verzekeraar een uitgelezen kans om je doelgroep te benaderen. Benader niet alleen klanten in je bestaande portefeuille om na te gaan of hun zorgverzekering nog voldoet, maar ga juist ook op zoek naar nieuwe verzekerden. Dit is slechts één voorbeeld van hoe jij als financieel dienstverlener kan inspringen op de behoeften van je doelgroep. Hanteer daarom een contentkalender waarin je belangrijke data markeert en waar je met je marketingcampagnes slim op inspeelt.

 

Schrijf met het oog op de toekomst

De wereld verandert in rap tempo. Dit geldt ook voor jou als tussenpersoon, hypotheekbemiddelaar of verzekeraar. Mensen gaan vrijwel altijd eerst op zoek via Google vóór ze langsgaan bij een financieel dienstverlener. Dit betekent dat jij met je onderneming zichtbaar moet zijn voor je doelgroep en zijn teksten voor de financiële dienstverlening relevant op al je online kanalen. Weet waar je klanten online naar zoeken en spring daar slim op in met de juiste content of pas je teksten daarop aan. Nog niet aan toegekomen? Er zijn diverse bedrijven gespecialiseerd in SEO-optimalisatie. Zij doen gedegen onderzoek naar jouw doelgroep en de rol die jij hierin kan vervullen. Als SEO-tekstschrijver verwerk ik de juiste zoekwoorden in de teksten of blogartikelen voor je website.

 

Waar moet een financiële tekst aan voldoen?

Alle eerder genoemde punten brengen ons uiteindelijk bij de vraag waar een goede financiële tekst dan aan moet voldoen. Ik zet een aantal punten voor je op een rijtje:

 

          Goede teksten laten zien wie jij bent en waar jij met je bedrijf voor staat.

          Maak een tekst op je website of blog prettig leesbaar voor je doelgroep.

          Zorg dat elke tekst inhoudelijk klopt.

          Teksten voorzie je van minimaal één call-to-action (het liefst meer) om bezoekers aan te sporen in actie te komen of juist te overtuigen.

          Maak teksten actueel en uniek en zorg dat ze voldoen aan de SEO-richtlijnen van Google.

 

Zijn teksten op je website niet up-to-date of kunnen ze wel een boost gebruiken? Als tekstschrijver in de financiële markt zet ik me graag in om jou hierbij te helpen.  

 

Waarom je Tekstschrijver Johan inschakelt voor je content

Teksten voor je website schrijf je het liefst zelf of geef je uit handen aan iemand binnen jouw team. Je kan mij als ervaren tekstschrijver inschakelen voor het schrijven van je teksten voor de financiële dienstverlening. Ik verbind me graag aan partijen in de financiële markt. Waarom huur je Tekstschrijver Johan in voor de content van jouw website of blog?

 

          Financiële teksten zijn mijn specialisatie. In de afgelopen jaren heb ik talloze teksten geschreven voor diverse verzekeraars, assurantiekantoren, hypotheekaanbieders, accountantskantoren en vergelijkingswebsites.

          Door mijn jarenlange ervaring in de verzekeringsbranche weet ik wie je doelgroep is en wat er leeft.

          Ontwikkelingen in de financiële markt houd ik nauwlettend in de gaten, dus mijn kennis is altijd up-to-date.

          Dankzij mijn budgetcoach opleiding en praktijkervaring weet ik waarom klanten besparen op hun financiële producten zoals verzekeringen zónder dit ten koste gaat van de dekkingsgraad.

          Ik bied verzekeraars, assurantiekantoren en andere partijen in de financiële markt een aantrekkelijke korting bij afname van meerdere blogs per maand. Informeer vrijblijvend naar de voorwaarden.

 

Tekst nodig voor je website of blog? Ik schrijf met veel plezier teksten voor de financiële dienstverlening. Stuur direct een berichtje naar info@tekstschrijverjohan.nl of neem contact op via het contactformulier.